Monday 19 March 2012

sekadar renungan

ini just peringatan untuk diri sendiri. jangan lah ade yang terase pulak eh? tadi kat twitter ade terbace hamba Allah tu tulis yang orang pakai tudung ni perangai lagi teruk dari orang yang tak bertudung (print screen kat bawah). nama and muka dia ditutup pasal tak nak lah aibkan orang pulak. dah pemikiran dia cetek, tak kan lah kita nak tunjuk satu dunia siapa dia. ehe!


kepada yang menulis penyataan begitu (mane tau terlintas kat blog ni):
fikir sebelum tulis. ade tak ahli keluarga yang bertudung? ade tak ahli keluarga yang muka suci? so, family kamu yang pakai tudung muke suci tu semua teruk-teruk ke perangainya? ermm.. tak elok cakap macam tu bukan? nak tulis or cakap kena fikir. Allah dah kasik kite akal and otak.
  
memang tak di nafikan, manusia tak dapat lari dari buat dosa. baik yang bertudung dan tak bertudung. kita tak sempurna 100% tapi ruang untuk memperbaiki diri sendiri ada. tak baik kita nak cakap orang macam tu bila diri kita sendiri tak betul. no? i am not perfect as well. kalau nak mengaku, memang banyak dosa. tutup aurat pun belum sempurna lagi but i am learning and trying my best to be a better person. jom kita sama2..? :)

No comments: